TU Delft - az egyetem - nemzetközi kavalkád és egy kis ömlengés részemről

Na szóval igazából hetekig tartana leírnom, hogy mi zajlik itt. Gyakorlatilag minden nap megismerek 20 új embert, új társasággal kajálunk együtt, dumálunk, sörözünk. Multikultúrális sokk-élmény a világ minden részéről. India, Kína, Ausztrália, Amerika, Mexikó, Kolumbia, Ciprus, görögök, olaszok, németek... mindenfelől. Nagyon nagyon kevés ember van a magyar régióból. Kínaiak és indiaiak messze vezetnek - akik ide eljutnak, azoknak sok a pénze és szuper-stréberek, okosak (az indiai egyetemekre kb 1 helyre 2000 jelentkező van, szóval aki idejön masterre, az több milliárd emberből volt benne az első pár ezerben, nem úgy mint Európában, hogy gyakorlatilag mindenki jár egyetemre). Az európaiak nagyrésze magánsuliba járt - nem feltétlenül szuper gazdagok, mer azok Angliába mennek tanulni - Delft olcsó :D... Tegnap este olasz srácok főztek egy görög csaj lakásán, aki takarítás közben fél kézzel cigizett - na olaszokkal és görögökkel érdekes lenni - most viccen kívül éreztem rajtuk egy kis arisztokráciát, nem biztos, hogy tudatos, hogy ők ilyen ősi birodalmi nemzetek sarjai, de azért kicsit. Velük éreztem azt, hogy kicsit talán furcsán állnak hozzám eleinte - magyar, nem tudnak mit kezdeni a ténnyel - legalábbis úgy éreztem, hogy ők egymás között jobban oldódnak vagy nem is tudom. De pár óra után mikor ugyanazokon a Zoolanderes poénokon röhögtünk rájöttek, hogy én is ember vagyok. Viszont ma német-ciprusi, német és ausztrálokkal lógtam, velük semmi ilyen érzésem nem volt. Ráadásul a srácok csak 20, 21, 22 évesek voltak (sokan ilyen 22 év körüliek, csak 3 éves Bsc, meg olaszoknál 4-5 évesen kezdik  néha az általánost), de szóval nem éreztem a korkülönbséget! Totálisan mások voltak mint bármiféle ekkorú és féle fajta fiúk akikkel valaha találkoztam - 3-4 nyelvet beszélnek, ugyanakkor semmi sznobság, semmi rájátszás, semmi gyerekesség, áh szóval nem tudom, úgy emberileg tökre meg vagyok elégedve az emberekkel :D Barátságosak, nyitottak, folyton mindenki mindenkivel programot szervez.

Industrial Design Faculty épület
Szóval kezdem néha magam valami elit klubban érezni. Bár most tényleg mixelve karokról és az international diákokkal találkoztam. Az emberek nagy része azért van itt, mert kikereste a legjobb sulik listáját meg hasonló okok. Kevés diák van a "szegényebb" európai országokból, mint ahogy én is - Magyarország - ahol ha felső kategóriás a szüleid fizetése sem tudják olyan könnyen kiköhögni a lóvét, mint a többiek szülei, szóval ritka. Meg ösztöndíjak és hasonlók. Néhányan idősebbek és dolgoztak pár évet, hogy idejöhessenek; a többiek meg elit klub - így fogom nevezni őket. 

könyvtár kívülről
Őrületes parti nincs az a múlt héten volt az OWEE, és inkább a bsc és főként hollandoknak. A hollandoknak még a BME-nél is brutálisabb egyetemi élete van itt Delftben - aki itt nincs egy klubban vagy társaságban vagy FRATERNITY-ben, az szerintem akár olyan mintha nem is járna az egyetemre. Még szuper elit fraternityjük is van a legdrágább épületekkel Delftben, amit a pénzes szülők megvettek. Szóval mint amcsiban a filmekben na - harvard meg az ilyen durva helyeken, ahogy megy. És akkor beavató tábor persze, ahol kiszívatják a beled - kb mintha katona lennél - kajáért sorban állás, nem fürdés, megaláztatás. Szóval kösz kihagyom, meg amúgyis szinte mindenki fiú - meg úgy persze általában is. Na szóval futólag láttam múlt héten mi történik (őrület, parti, minifesztivál, zene, hajón partizás a csatornán) - és hát azt hittem, hogy ilyen lesz ez a hét is, de nem. A srácokkal ezt nerd-partinak hívjuk, mer ilyen kamu projekt feladatok és megmutatjuk, hol kell megnyomni a zöld gombot a fénymásolón. De persze van, ami hasznos és ami igazából a leghasznosabb az egészben - A BARÁTKOZÁS. Szerintem később nem lesz lehetőségünk ilyen intezív mértékben új embereket ismerni meg, mer bennragadunk a saját karunkon belül és kész. De most vannak repülőgép mérnöktől, építészen át a bármeddig ismerőseim. Kvázi saját sport klubbot alakítottunk, akikkel közösen megyünk majd edzeni. Amúgy valószínű az international beavató program azért sem alkoholizmus verseny és amihez az európai ízlésünk szokva van egyetem szinten, mint a normál holland kezdő programsorozat, mert sokféle kultúra találkozik és pl vallásfüggő is, hogy nem isznak alkoholt egyáltalán (pl India).

könyvtár belülről
Ja és akkor arról nem is beszélve, hogy a kolosszálisan menőnek behirdetett képzés mellett lehet: bármit sportolni BÁRMIT, hollandot tanulni ingyen és szuper olcsón a flamingón keresztül az elektronikus zenei szerkesztésig (DJ) mindenféle kurzusra lehet járni, csak néhány példa: fashion design, grafikus design, éneklés, jazz zongora, filmelőhívás és hasonlók, bármiféle tánc, bármiféle hangszer. Szóval csak be akarok szívni mindent és szuper multi talent - őrület mindenféle életet akarok. Najó szóval gyakorlatilag sokk hatás alatt állok.

repülő csészealj főépület
Amúgy couchsurfölök Delftben, hogy spóroljak a vonaton és 2,25 eurós konzerv tonhal az ebédem, hehe. De kit érdekel. A LEGJOBB DÖNTÉS VALAHA EZ AZ EGÉSZ! Ne foglalkozz semmivel, senkivel, MENJ! Mindenki, bárki!!! Nem szabad félni, hogy nem vagy elég jó, hogy nincs pénzed. Minden akadályt le lehet győzni és k******ra megéri! És mégcsak el sem kezdődött a tanítás :D Vegyél fel hitelt, dolgozz, kérj támogatást az államtól, tök mindegy. De ezt iszonyatos hülyeség kihagyni. Olyan kapcsolati hálód lesz, hogy mehetsz a haverjaidhoz ciprusra nyaralni vagy bármi. De szakmailag is biztos a legjobb döntés. Maga a terméktervezés kar - szuper design épületben és és és szóval nincsenek szavak. Simán előfordul, hogy világhírű tanáraid vannak és na. Kész, ennyi. Amúgy esélyesnek tűnik most, hogy lesz munkám - csak mindenki nagyon nem ajánlja az első félévben, hogy száz százalékos tudj lenni a suliban - nehezen hozható a kettő együtt. ÉS itt száz százalékos akarsz lenni. De utána kinyílik a világ. Akárhova mehetsz, legalábbis én most ezt érzem - ha a világ minden tájáról százával vándorolnak ide a diákok, akkor ez azt jelenti, hogy Indiától Amerikáig bárhol tudni fogják a CV-mben mit jelent a TU DELFT szócska.

geomérnök épület
Oké én lehet most estem a túlzás, szerelem csapdába és majd elmúlik az eufória. De remélem nem fog. Mindenesetre eddig felülmúlja a képzeletem a dolog. Delft szuper cuki csatornás város, Hollandia legjobb fagyijával. Az egyetem meg a legklasszabb hely ahol valaha jártam, minden épület brutálisan néz ki, a könyvtár is szuper menőn néz ki. Van egy űrhajó kinézetű vasbeton épület - főépület - de szuper modern dolgok is. ÉSATÖBBI sok leszek mára. De komolyan a könyvtár úgy néz ki belülről (élőben), mint egy RENDER KÉP! Ja és az indiaik szemében Magyarország és Budapest EGY ISMER MENŐ "nyugati" - szóval európai hely... menőnek tartottak, hogy onnan jövök - a többiek nem annyira - de mindenki azt hiszi olasz vagyok, még az olaszok is megkérdezik, hogy az vagyok e.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések