Recept tippek - indiai, krumplipüré és a vaj szerepe

Csirke tikka massala. Az egyik legjobb indiai kaja, amiből megtudnék enni egy kifőzdés lábosnyit. Most kicsit szabadjára engedtem a fűszerezésben a fantáziám, mivel nincsen az a fűszerkeverék a birtokomban, amivel tudom ezt rendesen csinálni. Szóval a recept, mert most ez a kincs, amit megosztok veletek. Kicsit talán bonyolultabbnak tűnik elsőre (legalábbis én a gyors tészta és gyors kaják híve vagyok, megőrülök órákon keresztül a konyhában), de egy kis rutinnal nagyon gyorsan elkészíthető.


Fogsz 600 gramm csirkét felkockázva olivával, fokhagymával és jó nagy marék reszelt gyömbérrel bepácolod kb 1 órára (a gyömbértől isteni izé lesz a húsnak szerintem, mer amúgy érzékeny vagyok a csirke undorító csirke izére, szóval csirkét csakis hét kiló fűszerrel szoktam megenni, ha nincs gyömbér akkor sokszor egy idő után a szószt eszem rizzsel). Ha ez kész van feldobsz rizst főni. A csirkét egy külön lábosban jól meg kell sütni, pirítani. Egy másik lábosban készül a sűrűje. Vöröshagymát megdinszteled. Lehetőleg egy jóféle öntöttvas vagy vastagaljú edényben kell ezt nyomni, életem álma egy öntöttvas edény volt és a lakótársunk költözésnél odaadott egyet nekem, mer ő nem használja. Teljesen más lesz az íz. A hagymát egy kis kardamonnal kell pirítani, ha van olyanod, ha nincs akkor sincs tragédia. Reszelt, szelt ahogy szereted pár gerezd fokhagymát kicsit később hozzádobsz. Összesütögeted, majd hozzáöntesz 400 g aprított paradicsom-konzervet. Sűrűsödésig főzöd, aztán mehet bele: 1 ek garam masszala (ez a szive a dolognak fűszerkeverék, keleti fűszerboltban kapható és a spar és hasonlókban is van egy bombay massala vagy valami ilyen indiai massala nevű fűszereverék, azzal is szuper, de ki is lehet magadnak keverni), csiliport, 1 teáskanál pálma/barnacukor és egy kis fahéj. Összefőzöd egy percig, aztán 300 ml tejszín, összetört mandula, megsült csirke bele. Átfőzöd és a végén korianderlevelet szórsz rá (vagy őrölt koriandert, ezzel óvatosan, mert nagyon intenzív az izé).

Amit mostanság én szoktam csinálni annyi a különbség, hogy nincs kardamomom, se mandulám. Van valamiféle massala keverékem, de nem olyan sötét pirosas lesz tőle a cucc, mint kéne. Na szóval a fűszerezés elszabadul: massalából kicsi, csili sok, fahéj, curry keverék és kurkumából is egy kiskanál, a végén meg őrölt koriander. Nem éppen hagyományos, de indiai és az mindig finom. Egyébként a mandulát meg ilyesmit el lehet hagyni, ha éppen nincs vagy nem akarsz drága ételt főzni. De egyszer meg kell csinálni a nagykönyv szerint, mert úgy a tökéletes, elképesztő, atyaúristen.

És zárásul pedig egy kis egyszerű: sovány krumplipüré.

Imádom a krumplipürét, úúúristen. Nade krumpli meg vaj meg tej meg tejföl... szóval  hadd ne részletezzem. Szóval az összetört krumpliba belenyomsz egy kis pohár activia natúrt és megszórod borssal meg egy kis őrölt köménnyel. Nagyon finom! Mondjuk nekem ilyen csúnya betegség utáni gyomorkímélő diéta része volt ez az étel. Sült tonhaltörzzsel tökéletes szervezetkímélő és építő diéta, összeszedtem az orvosi ajánlásokat és abból raktam ezt össze. A sült vöröstonhal amúgyis csoda, csak fehérje, semmi zsiradék.

Ja és hétköznapi tipp: a VAJ elhagyása a szendvicsekből. Vajimádó vagyok, de általában jó tömény szendvicset csinálok: sok sajt, zöldség, felvágott. Tehát minek a vaj? Érzed az izét? NEM. Ugyanolyan nélküle, csak plusz felesleges kalória. Ha vajat akarsz enni, egyél csak simán vajas bagettet. Nyam.

Megjegyzések

  1. Olives and brown sugar in Chicken Tikka? I'm surprised. It isn't traditionally done so, but I guess recipes aren't meant to be followed to the dot. You should try chapatis (rotis) with it.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. u google translated it? :D it's olive oil hehe. yes sir, I will do rotis next time :P

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések