The London Special Tour Guide

Nagy elfoglalatlanságom örömére kiruccantam Londonba, mert szuperolcsóért árulta a jegyeket a ryanair pár hónapja. Bár azóta felvettek Delftbe, hurréj, és ezer papir és mindenféle intéznivaló zúdult a nyakamba, meg munkakeresés, meg budapestiéjszaka-fejlesztés-istápolás. - igen végülis ez egy közjáték volt, h felvettek delftbe - Szóval London 4 nap és költségminimum elve. Nem vagyok az a nagy tipikus túúúrista, szal persze megnéztem a London Bridge-t meg amit kell, de nem fotóztam le magam minden kis szoborral, amiről azt sem tudom micsoda. Szal ha valaki alternativabb, mint én is, annak hasznos ötleteket hozhat fel a bejegyzés. Persze én mint firsttimerinlondon nem sokat tudtam az odaérkezésemig, de szállásadóm és személyi tanácsadóm Fannival karöltve: London más szemmel cimű tourguide-unkat olvashatják.


BUSSING AROUND. Első számú alapelvem a mindenhova sétálás, hiszen a turistaként elfogyasztott mindenféle meg kell kóstolni helyi ragacsok és finomságok cuccot vhogy el kell használni, h az ember ne érezze magát guruló hordónak estére. Mint ugye a fishandchips, amit egy tradicionálisan kis gusztustalan kinézetű de azért sok vendéggel megáldott helyen intéztem el, csak h igazán autentikus legyen a dolog. Az asztalon tubusos barbecue és kecsap meg minden, ami kell. Majd képek, ha előhivattam...


Nade London egyrészt óriási, másrészt az emeletes buszokon irtó király a felül első sorban bambulni a tájra. Oyster kártyával, 1,20 font egy buszfelszállás, de ha 4 fontot meghaladod, akkor onnantól megáll a számláló, tehát 4 fontért annyi buszra szállsz amennyire csak akarsz. Na most ezt én jól ki is használtam és agyonbuszoztam Londont. Nagyon feelinges, néha valami megtetszik, leszállsz. Szal hopp-on-hopp-off cheap házi változata.


A múzeumok jelentős része ingyenes. Szóval nem kell félni, csak speckó kiállitásokon kell fizetni, úgyhogy British Museum és társaira fel, persze 4 nap alatt nincs igazán az embernek ideje erre, legalábbis nálam nem annyira prioritás, előbb szeretem beszivni a hely hangulatát. Meg amúgyse szeretek valami városon végigrombolni, minden programot betuszkolni, ilyen soha többé nem jutok ide vissza érzéssel. Teljesen elveszi a kirándulás, nyaralás, hétköznapból kizökkenés feelingjét a kultúr-vágta. Pláne mikor látom, hogy a csaj a haját dobálva pózol és fotózkodik valami ismeretlen kinai szamuráj csontváza előtt... Azért elég súlyosan felidegesitettek az emberek a British Museumban tett rövid látogatásom során. Hangoskodtak, fotózkodtak. Múzeumban amúgy sem értem miért fotózik az ember, mer általában neten és könyvekben megvannak nagyon szépen dokumentálva a műalkotások és múmiák, pláne h a British Museumnak van online tárlatvezetése, kvázi online látogatás... namindegy. De azért elég jó múzeumok vannak, szal akinek van ideje, mindenképp.


Camden Town is a must do. Már csak az utcán rohangáló őrült emberek miatt is. Meg a piac. Cyberdog és társai miatt. Mindenféle kaják. Én pl vmi olasz félbehajtott belül mozarella meg mindenféle sütött cuccot ettem, amit mikor Milánóba mentem irta valaki, h mindenképpen enni kell, utcán árulják. Persze googleban találtam az ajánlatot, valami amerikai nőszemély által, nemtom miért voltam meglepve, hogy borzalmas ezek után... zsirban tocsogó valami, ami tömény olajban sült és törülközőt meg lehetett volna tölteni olajjal felitatáskor. Na ehhez képest Londonban finomabb a dolog, vagy valami teljesen más, de itt ugyanazt a cuccot kemencében sütötték és ropogott és nagyon fincsi volt. A Cyberdog bejárata mellett rögtön olasz bódé.

Abbey Road. Hát persze. Mivel egy forgalmas út, ezért elég vicces, ahogy az autósok folyton dudálnak, hogy tűnjön már el az útról az a sok fotózkodó majom :D persze mi is fotózkodtunk, hát hüüülyéskedünk? Foursquaren is becsekkoltunk. Ja és van egy olyan, hogy http://www.abbeyroad.com/crossing és itt lehet webcamerán át nézni, hogy mi történik ott. Valahogy pillanatfelvétel készithetsz, barátaid megkéred, h fotózzanak le otthonról, amig ott ugrálsz?! nemtom mi sajnos csak a helyszinen értesültünk erről. De egy fehér szempillájú, rasztás hippi srác ott áll egy táblával h free pictures és bárkit lefotóz ah crossol. Részletes betanitást is tart, h hogyan kell beállni és mit kell csinálni egy igazi autentikus abbeyroad-crossing fotóhoz. mi képünk előhivatás után szintén. Azért remélem, hogy mindenki meghallgatta az albumot legalább, ha nem is az összes számát a Beatlesnek mielőtt ott ugrabugrál. Aki nem szégyellje magát, hogy divatmajom :D



Fontos tevékenység még a DLR-en való utazás, vezető nélküli, első sorban beülés, és az üzleti negyed hatalmas irodaházai között a föld felett az épületek között magasan vágányon vágtatás. Mentünk egy pár kört :) Még csatorna is volt és egy régi amerikameghóditó vitorláshajó parkolt valamelyik fancy óriás mellett. A vizparton meg kiülős ebédlő és iszogató helyek, munka alatt-után-közbenre.


huhuuu na most igy sikerült a TÖMÖR összefoglalóm, sajna nincs időm többre, de remélem a lényeget nem hagytam ki. szal nekem tetszik, menjetek Londonba, a többit majd a képeim elmesélik, ha előhivattam őket. --> KÉPEK

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések