költözés, kaja, párizs, megint kaja

március elején új albérletbe költöztünk. majd később szolgáltatok megfelelő minőségű fotókat a helyről, mikor előhívattam a filmet. de 80 euró ikea költséggel szuperül be lehetett rendezni az egészen nagyméretű szobánkat (amúgy két emeletes lakás és kb öten lakjuk), na persze nem szerénységből mondom, de lehet van érzékem az ilyesmihez. legalábbis nem ártana formatervező diplomával a s****m alatt.
(a kép csak poén)

a megabus-nak köszönhetően oda-vissza 24 euróból ellátogathattam párizsba kicsit levegőzni, mert úgy érzem eléggé megfeneklettem a munkakeresés ügyében, inkább bújom a holland nyelvkönyvet, hátha áprilistól jobb esélyekkel indulok, meg most már lassan egyetem kezdés.

párizsban esett a hó, ami ott tényleg nagyon durva dolog, főleg most tényleg sok esett. egyszer pár éve volt, hogy esett a hó, kb 2 mm és el is olvadt fél óra múlva, de attól is teljesen meghalt a közlekedés. most az RER nem járt, meg a buszok sem. elég mókás volt, ahogy a magassarkús francia mademoisellek csoszognak a havas jeges utcákon, mert hólapátról, mint olyanról sztem nem is hallottak, nemhogy lett volna elfekvőben (meg lapos talpú cipőkről se nagyon). tehát még 2 napig, amíg fel nem melegedett az idő a járdán is bőven volt jég meg hó. láttunk az utcán egy csávót, aki a garázs előtt takarította a járdát hólapátjával, teljesen biztos vagyok benne, hogy valami környékbeli műanyag gyár dolgozója lehetett és övé volt a város első hólapátja. a boltokban csak másnap lehetett megvásárolni, mire legyártották az első sorozatot.

a mexikói menüt is megsétáltattam. a körülmények úgy hozták, hogy a hús töltetéket újra kellett gondolnom az eszközöknek megfelelően. saját készítésű fűszerkeverékkel és egy kis paradicsomkonzervvel higítva a marhát. M olyan szép marhát vett, hogy tatárbifszteket is simán lehetett volna belőle csinálni. halal volt. alacsony zsírtartalmú. tehát még diétás is valamelyest :) tortilla lapnak kukoricást vettek, hát az a legfinomabb. (ha valakit érdekel a hústöltelék receptje kommenteljen, a többi itt van)

mikor haza fele indultam ki szombaton a buszállomásra párizsban, a metrón egy ilyen orosz-lengyel-északkeleti forma csávó ült munkásruhában hatalmas bibircsókkal az arcán és eldobható olcsó borotvával tükörrel a kezében szárazon vakargatta a szőrt le az arcáról és söpörgette rá az utasokra. hát majdnem elhánytam magam. na ilyenek az igazi nagyvárosok. három sorral odébb meg lehet egy vuittonos csaj ült, akin a ruhák és ékszerek annyit értek, amennyit te eddigi életed során megkerestél valaha pénz.

totálisan imádom a mindenféle krémleveseket! legújabb a currys sárgarépakrémleves. az eredeti recept itt található. persze kicsit átalakítottam, szerintem a krémlevesek sokkal jobbak tejszín helyett tejföllel vagy créme fraiche-sel elkészítve, kb 2 evőkanál, 1 decit beleraksz és nem kell 2 deci tejszín magas zsírtartalmát építened bele a kis oldalpárnáidba. meg finomabb is szerintem.
egyébként mindent a recept szerint készítettem, mondjuk a krumpli kihagyható, ha még diétásabb akarsz lenni, de egy krumplival készítve is csak 170 kcal egy tányér ilyen leves. szóval pompás. a végén friss mentalevéllel, borssal és pár csepp citrommal mindenképpen érdemes megdobni. (az ott a bal felső sarokban edzőtermi belépő a miheztartásvégett)

végül egy kis zene a californication új évadából:


lassan kéne valami új témát találnom, mert kezd gasztroblog feelingje lenni a dolognak. esetleg egy összehasonlító elemzés amszterdam összes koffishopjáról, kipróbálással, dokumentált tapasztalatokkal? hahahahahaha

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések